Alla inlägg under oktober 2012

Av pyssel-och-inredningstips - 19 oktober 2012 23:54

Tittut mamma! Förrådet blev två små sovrum. En vägg emellan, och en till dörr. Erik sover på ena sidan, och jag på andra. En treåring vaknar ibland. Då är det praktiskt med en lucka emellan, så slipper man gå upp hela tiden. Sjutdörrsskena uppe och nere från IKEA:s Bestå-serie, som jag kapade av kanten med med en sticksåg, för att kunna fästa den direkt mot väggen. Sen en vanlig Bestå-lucka - klart!

       

Av pyssel-och-inredningstips - 19 oktober 2012 23:04

Brodera är kul! Man behöver inte brodera tråkiga saker. Här en gympapåse som hängt med ett antal år.  

Av pyssel-och-inredningstips - 18 oktober 2012 15:51

På övervåningen är det en lekskog. Erik satte sig dock på elementet hela tiden. Vad göra? Kapade lite björk, och byggde ett "skydd" till det stackars elementet.  

Av pyssel-och-inredningstips - 18 oktober 2012 15:48

Vad gör man av allt lego? Kul att kunna spara det man byggt! Köpte legoplattor i leksaksaffären, klistrade på en hurts, som jag sedan satte hjul på.  

Av pyssel-och-inredningstips - 18 oktober 2012 15:40

Det är lite trångt längst in i Eriks sovkrypin. Jag byggde en förvaring av gamla bräder, och överblivna luckor till garderoben STUVA. Lite belysning bakom = mysigt.

 

Av pyssel-och-inredningstips - 17 oktober 2012 17:13



Jag köpte två speglar och satte ihop till en "gubbe".

Sedan målade jag dit ben, och gubben är på väg från hallen in i vardagsrummet!

Till vänster om gubben målade jag väggen med magnetfärg och whiteboardfärg.

 

Av pyssel-och-inredningstips - 17 oktober 2012 17:10


2 Beståhyllor från IKEA uppe och nere. Till vänster kvarbliven inredning från en PAX-garderob. Där rymms massor av skor. Sen delade jag av allt med skivor som jag tapetserade och klädde med filt. Klädstången blev gul, sen satte jag dit krokar i olika färger.

Liten sitthörna för trötta personer!

     

Av pyssel-och-inredningstips - 17 oktober 2012 16:47

Tag en ljuslist från ex. Claes Ohlson. Sätt vanliga lister ovanpå.

Lite spets utanpå listen, och så blev det lite Mouline Rouge över rummet. 

Tapet från Rusta.

Presentation


Jag älskar att pyssla i hemmet. På denna sida hittar du inredningstips och mina egna pyssel.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards